Tuesday, March 22, 2011

aku benci rokok ke?


sumpah aku menyampah gila time nak buat entry nih...
bukan aku menyampah dengan abg BA kite nih. aku menyampah pasal mozilla aku nih.. hodoh gila time nak taip entry... menyusahkan btol...
ok2.. berbalik pada segmen abg ben kita nih...dye kate mesti nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ??
so korang rujuk balek kat tajuk entry aku tuh... aku buat "aku benci rokok ke?".  hehe.. nak kata benci tu adalah jugak sbb rokok nih menghabiskan duit aku je... baek aku gunakan duit tu utk belanja awek... hehe...aku x benci rokok sbb aku dh lama sangat kenal rokok nih.. dr masa sekolah dulu.... hehe.. tp aku memang benci kpd perokok yang merokok sambil kendong baby atau merokok dpn budak2... ni dah kategori perokok melampau... rasa nak pijak je otak diorang nih... x reti nak berfikir ke?? huhu...

ok.. sekarang ni aku nak pesan la kat korang yang merokok tu... kalau boleh korang berenti la merokok.. mmg payah tp korang kena kurangkn kuantiti batang rokok yang korang hisap sehari.. last2 nanti boleh jugak berenti... aku lam proses lagi...  buat yang bakal merokok tu harap korang batalkn je la niat suci korang tu... xbest pun merokok sebenarnya... bkn PRIDE lelaki terletak kat batang rokok tu... tu EGO je lebih dan GIAN... hehe

hmm... pendapat aku pasal diorang yang merokok nih?? entah la... susah nk kobar... sbb aku lg kenal ramai yang merokok kecuali yg tidak merokok... so sinopsis tu aku susah nak gtau.. cuba korang alami dan rasa sendiri.. tp korang kena la bercampur dgn org yg merokok dulu baru tau...

takat ni je la aku nak merepek... kalau nak join klik cni.. cepat sblm tengah malam nih...

p/s: mana lak pg rokok aku nih... hehe

13 comments:

noraauliyya said...

bls kunjungan.

sem0ge bjaya bhnti mer0kok. untuk dri sndri n org tersayang jgk kn. xrugi p0wn...

muhamad yusri said...

thanks... i.allah.. suatu masa.. hehe

Wahida Nasution Thakhrim said...

singgah sini balas kunjungan.. yea, berhenti merokok demi diri sendiri dan orang yang tersayang..

noraauliyya said...

suatu masa? haha. m0ga tercapai. yg tsyg pun kna bg supp0rt kt kam0o...

Anonymous said...

saya juga benci perokok :)

SURIANI ISMAIL said...

good luck yeee... teruskan usaha anda 2.. ngeeee

muhamad yusri said...

@wahida: mmg nk berenti pun.. menyesal pun ada sbb dh kenal rokok.. hope keturunan sy nti xde la mcm nih.. heeh
@nora: thanks.. yg tsyg mmg bg support pun,.. hehe
@buding: kami insan yg lemah.. hehe
@slumber: thnks..

Rafi Nilhan said...

fuhh..pride,ego,gian..power la..hehe

http://kchhitam.blogspot.com/2011/03/mandul.html

Anonymous said...

hye....nice opinion lah...
kalau sudi jenguk2 lah my blog...
follow awk nie...
salam perkenalan....

http://nikaviolet88diary.blogspot.com/

risa said...

ish ish ish...sila berhenti ngan cepat kalo nak panjang umur..hehehe don say dat org tak merokok pon mati cepat..itu qada' dan qadar lain naaaa

Lulu Caldina said...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

SiS NaD said...

SiS PuN BeNCi RoKoK!~ JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

muhamad yusri said...

yeah.. xnak merokok.. huhu